Hogy miért húztam fel magam? Ugye adva volt az N800. Ha navira akarta az ember használni, megvette hozzá Navicore dobozát, amiben minden benne volt a programtól az autós töltőn és tartón keresztül a külső gps vevőig. Mindezt durván 400 USD-ért. Ja, és teljes Európa térképet tartalmazott.
Ugyanilyen árért jön az N810. Mit kapunk a dobozban? Beépített gps vevőt, ami a hordozhatósága miatt nagyon praktikus, viszont az autó belsejében kevésbé jól veszi a műholdak jelét. Aztán megkapjuk a Navicore programjának Wayfinder nevű továbbfejlesztett és lebutított verzióját (a navigációért külön kell fizetni). És elbattyogunk a boltba megvenni:
- a DC-4-es szivargyújtó-töltőt (bár megdöbbenésemre három órán keresztül navigáltam és ez csak felére szívta le az akksit) :2500 Ft
- a szoftver teljes verzióját (térképek ugyanazok, csak megnyitja a navigációs menüt), Kelet-EU: 21000 HUF, Nyugat EU: 26000 HUF
- HH-12-es autós tartó (csak a keretet adják hozzá): 6000 HUF
Ez több, mint 50000 Ft-os plusz költség. Az N800-as megoldáshoz képest kidobott pénz.
Ha valaki ki meg akarja úszni a szoftver beruházását, flash-elhet hetente, ugyanis egy hétig ingyenes a szoftver próbája. De csak egy régiót tudunk megnyitni.
Nem fér a fejembe, hogy ezen az áron miért nem ingyenes a navi program. Ott van a cég saját tulajdonú Nokia Maps programja, ami mindent tud, de csak a hangos navigációért kell fizetni, és azt akár egy hétre is előfizethetem 8€-ért. A térkép részletessége tökéletes, még az általam referenciaként használt falucskának az utcaszintű felbontása is megvan, amit eddig csak Garminos gépeken láttam.
Szóval ez még nem az, ami nekünk kell... :(