A márciusban belejentett navigációs készlet májustól kapható a Nokia honlapján keresztül. Csak mostanra jutott el külsős kereskedőkig, így tehettem én is szert egy példányra. A magyar honlapon természetesen nem lehet megrendelni.
A csomag tartalma a következő:
- Nokai bluetooth GPS vevő (LD-3W)
- 1 GB mini SD kártya adapterrel, melyre előre telepítették a programot
- Szivargyújtó adapter (ugyanaz a csatlakozója az N800-nak, mint a GPS vevőnek)
- Autós tartó (a műanyag részen bazi nagy felirat: Made in Hungary... :)
- Backup CD, melynek segítségével más SD kártyára is telepíthető a program
A programot elindítva egy rövid telepítő fut le, majd bekéri a regisztrációs kódot (a mellékelt használati utasítás hátoldalán lévő kód). Az internet segítségével regisztrálja a gépet és a programot, innentől már használhatjuk is a rendszert.
A GPS vevő megfelelő érzékenységű (Sirf III-as chipset), a középkonzolban lévő pohártartóból is könnyedén látja a műholdakat, a hidegindítás is gyorsabb, mint az általam eddig használt Garmin rendszer. Egy kétoldalas ragasztószalagot adnak hozzá, amivel bárhova rögzíthető. Az akkumulátoros használati ideje 15 óra, 7 napig lehet készenlétben. Ebből következik, hogy a töltő vége általában az N800-as oldalában fog pihizni.
Az autós tartó masszívan fogja a gépet. Oldalirányból kell becsúsztatni. Van némi félelmem, hogy a műanyag az UV sugárzás miatt előbb-utóbb rideg lesz, és eltörik; illetve hogy a fülek a gépen nyomot hagynak. A csatlakozó helyek, és a gombok szabadon maradnak.
Bekapcsolás után a GPS-t egyszerűen meg lehet vele kerestetni, a párosítás másodpercek dolga (használjuk a bűvös 0000 párosító kódot). Ha éppen olyan területen vagyuk, ahol a beépített térkép szerint nincs út, nem hajlandó a navigációt elkezdeni. Na de utána...
Két és háromdimenziós nézet közül választhatunk, körülbelül ennyi a testreszabhatóság.
Bocsánat, kihagytam a három, ékes angolsággal beszélő beépített mitfárert. Közülük is választhatunk (egy nő, és két férfi). A keresési algoritmus gyorsan és hatékonyan teszi a dolgát, a tervezett idők pontosak. A kanyarok előtt többször figyelmeztet, a fenti képen lévő piros jelecskék mutatja a kereszteződéstől való távolságot.
Elérkeztünk a számunkra legkínosabb részhez, a térképhez. A magyar rész feldolgozottsága nagyon alacsony. A nagyvárosok rendben vannak, viszont a POI adatbázis csapnivalóan kicsiny. A Garmin Naviguide felhasználók csalódottak lesznek. Ami számomra furcsa, hogy a Navicore, a program fejlesztője, a TeleAtlas térképeit használja, amelyekre olyan gyártók építettek rendszereket, mint a TomTom, a Mio vagy a Destinator. Ezek közül mindegyik rendelkezik részletes Magyarország térképpel... Reméljük, hogy a következő frissítésekkel ezt majd javítják. Az adatbázis többi része, a nyugat-európai országok felbontása teljes körű, a POI adatbázis is rendben van. Ez utóbbi számunkra siralmas, a Garmin 25000-ével szemben tényleg csak pár magyar bejegyzésből áll. Mindezek ellenére szerintem a szett ára alapján megfelelő szolgáltatást kapunk. Ha mégis elakadnánk Magyarországon, még mindig ott van a Google Map alapokon nyugvó Maemo Mapper. A program frissítése PC-n keresztül működik. Remélem nemsokára magyar nyelvű hangnavigációt is kaphatunk.
A programmal olyan extra funkciókat is kaphatnuk, mint a nyíl, amely egyenes haladás során mutatja az úton lévő kanyarokat (gondolom ezt az amerikai pereskedő vevők kedvéért rakták bele - nehogy valaki egyenesen belezúgjon a Sziklás-hegység valamelyik szakadékába), illetve hogy megálláskor leveszi a világítást a képernyőről, elinduláskor viszont újra kivilágosodik.
Az én kocsimban egy FM transzmitter viszi át a rádióra a jelet, így a lejátszott zenébe keveri bele a navigációs szöveget. Komplett multimédia. :) Kiváncsi vagyok hogyan lehet a gyári rádiót kidobni, és valahogy a helyére az N800-at belebarkácsolni...